You can search me down but you'll never find the place where I'll be found

jaha. var ska jag börja. jag skulle kunna skriva a4-sidor om livet just nu. inte bara om saker som förvirrar mig som w och double u. utan om livet i london som jag så innerligt kommer sakna. jenny ligger brevid mig i sängen nu och sover gott, jag lyssnar på joel och kommer nog inte kunna somna förrän ett par timmar.
idag har jag varit ledig, vilket var den först dagen på mycket länge..
vi blev bjudna på lunch på jobbert idag.. det var eftersom att ett film team från usa ville filma venuen och ville att det skulle vara crowded som på en lördag. så vi fick skåla skumpa x antal tagningar.
först gick jag på anne leibovitz(?) utsälttning (ensam) på national portrait gallery, som jag planerat att göra såå länge.. det var.. aa. wow.
sen gick jag emot normen igen och gick på bio, ensam.
just nu känns det bara som om tiden inte räcker till. vi människor uppfinner ständigt nya uppfinningar för at tkunna tjäna mer tid, tänk bil, tänk flygplan. men jag tycker ständigt att jag får mer att göra, mer att tänka på, mer att oroa mig över. allting slutar med att jag hamnar mitt i en tornado, helt oförmögen att kunna göra någonting alls...


om nio dagar flyttar jag tillbaka till sverige. efter fyra månader.
jag vet inte riktigt vad jag känner. det är lite som när jag flyttade hem från nz.
Å ena sidan så längtar jag som in i bomben att komma upp dit, snön, sällskapet, livet..
men å andra sidan tar det emot att lämna någoting som man nu räknar som sitt hem och där man har byggt upp ett litet liv i. jag är ju lycklig här. jag är faktiskt det. jag kan inte låta bli att fråga mig den frågan min mamma frågade mig, flyr jag igen?


snart är det jul och jag firar för tredje gången i mitt nittonåriga liv borta från mina blodsband. konstigt.. iår ska jag fira det med min chef och mina nära arbetskamrater, vi blir cirkus 13 stycken. vår head chef ska laga maten och vår barmanager ska göra drinkar. totalt varar julefirandet i 3 dagar. härligt. galet.( jenny, velat du var med.)


snart är det tvåtusennio, och jag ska göra det året så mycket bättre än vad detta år redan varit. du ska bland annat inte vara delaktig i någonting som har med mig att göra. jag ska nog tom. ta mig an oasis igen. efter allt så kan du banne mig inte ta mig ifrån mig noel och liam.
för dom är värda så jävla mycket mer än att bli ignorerade pga av ett as som dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0